Vartotojas:
Slaptažodis:

Naujienų prenumerata

Autorių grupė
Rimvydas Mikalauskas
Saulius Mikalauskas
(8-686) 201 96



UAB
„Statybų ekonominiai skaičiavimai“
Buveinės adresas:
Butrimonių g. 5-209, LT-50203 Kaunas
Įmonės kodas: 300612783
PVM kodas: LT100003364217
atsiskaitomoji sąskaita:
LT307044060005741279
AB SEB bankas

RU - LT - EN

 


STATYBOS RESURSAI.

PROBLEMA AR GALIMYBĖ?

 

3 milijonai resursų

Didėjanti konkurencija bei nepaprastai didelė statybinių medžiagų, mechanizmų bei paslaugų statybose įvairovė verčia naujai pažvelgti į bendrą statybos resursų rinką ir ieškoti naujų būdų joje efektyviai dirbti. Šiuo metu praktiškai visus statybų rinkos dalyvius (kaip projektuotojus, taip ir gamybininkus, kaip pavienius asmenis, galvojančius, pavyzdžiui, atsinaujinti virtuvę, taip ir stambiausias statybos bendroves) kankina tos pačios problemos:

 

  • neįmanoma peržiūrėti visų gamintojų ir tiekėjų siūlomos produkcijos;
    šiuo metu Lietuvos rinkoje virš 4000 įmonių, gaminančių ar parduodančių statybinę produkciją, regioninis pasiskirstymas jau nebėra esminis. Kasdien atsiranda nauji gaminiai, medžiagos, technologijos.
  • turimi katalogai greitai sensta;
    pas neretą prekybininką asortimentas keičiasi kas valandą, tad kalbėti apie „spausdinamus“ katalogus yra ypač keblu, ir kuo didesnė prekybos įmonė, tuo sunkiau.
  • kataloguose pateikiama informacija ne visada būna pačio patogiausio pavidalo;
    bendras apipavidalinimas, paveiksliukai, įvairiausi mato vienetai, neinformatyvūs pavadinimai, paini kainodara (ypač mechanizmų nuomoje) ir kitos problemos reikalauja didelių laiko sąnaudų bandant dirbti su tokiais katalogais, ir, bet kuriuo atveju, dažniausiai tenka rankiniu būdu vestis rastą informaciją į sąmatas, žiniaraščius.
  • Ne visi tiekėjai apskritai sugeba pateikti išsamią informaciją apie save, savo produkciją ar paslaugas.
    Dėl darbo stiliaus kartais įmonė net pati neturi vieningo savo produkcijos katalogo, juolab susisteminto

 Gamintojams bei pardavėjams kyla kiek kitokie sunkumai:

  • Kaip pateikti informaciją maksimaliai patogiu vartotojui pavidalu?
    Suprantama, „patogus pavidalas“ – labai subjektyvi sąvoka, tai gali priklausyti nuo vartotojo tikslų, kvalifikacijos, tačiau galbūt yra kažkokie bendri reikalavimai?
  • Kaip pritraukti vartotoją?
    kaip padaryti taip, kad visi, kuriems gali prireikti tam tikros produkcijos, rastų ir jos gamintojus ar pardavėjus?
  • Kaip bendrauti su galimu pirkėju?
    Telefonu? Faksu? Elektroniniu paštu? Siunčiant bylas?

Tik dalis tiekėjų šiam momentui yra parengę vienokio ar kitokio pobūdžio elektroninius katalogus arba „internetines parduotuves“, tačiau, suprantama, tai kiek palengvina darbą tik su tais konkrečiais tiekėjais.

 

Vienas informacinis centras

 

UAB „Statybų ekonominiai skaičiavimai“ specialistų, ne vieną dešimtį metų dirbančių statybos sektoriuje, patirtis leido ne tik susisteminti šias problemas, bet ir rasti sprendimus, pašalinančius daugumą išvardintų sunkumų. Po nevienerių metų darbo, UAB „Statybų ekonominiai skaičiavimai“ siūlo sprendimą - informacinę sistemą „Statybos resursų informacinis centras (SRiC)“, kurioje surinktas plačiausias Lietuvoje tiekiamų medžiagų, mechanizmų ir paslaugų, susijusių su statybos pramone, spektras. Sistemoje pateikta medžiagų bei paslaugų klasifikacija, plačios paieškos galimybės, įvairios alanizės priemonės.

 

SRiC sudaro sąveikos su vartotoju modulis (atskira programa, priedas prie sąmatų programos SES2004, specialus internetinis puslapis) bei duomenų bazės: bendras klasifikacinis katalogas ir atskiri tiekėjų katalogai. Šie tiekėjų katalogai - nuolat atnaujinami. Dar daugiau, jie atnaujinami savalaikiai ir automatiškai: pati sistema seka, ar neatsirado sistemos serveryje naujesnių bazių, ir pati atsisiunčia atnaujinimus. Tokiu būdu tik nuo informacijos tiekėjo priklauso, kiek dažnai jis atnaujins savo informaciją, kaip greitai pasikeitimai nukeliaus pas vartotojus.

            Nemažiau svarbu ir tai, kad visa informacija pateikiama vieningoje formoje: tai reiškia ne tik tai, kad vartotojas visada ras kodą, pavadinimą, mato vienetus, kainą, bei visą papildomą informaciją, nurodomą tiekėjo (techniniai parametrai, iliustracijos, informacija apie nuolaidas, akcijas ir pan.), bet ir šie kodai, pavadinimai bei mato vienetai yra sutvarkyti pagal vieningą metodiką (kur įmanoma).

 

Sistemos teikiamos darbo priemonės aiškios ir paprastos:

  • Resursų ir paslaugų atranka ir paieška kaip per bendrą klasifikatorių, taip ir per atskirus tiekėjų katalogus;
  • Išrinktų resursų perkėlimas į žiniaraščius Microsoft Excel formate, SES2004 sąmatas bei kt.;
  • Automatizuotų užklausų siuntimas tiekėjams, komercinių pasiūlymų automatinis apdorojimas;
  • Alternatyvių variantų paieška, optimizavimas.

 

Pasirinkimas

 

Statybinių resursų bei paslaugų atranka gali būti vykdoma per klasifikatorių, per atskirus įmonių katalogus bei pasinaudojus tekstine pavadinimų paieška.

 

Jei vartotojas ieškos informacijos per bendrą klasifikatorių (klasifikacinį katalogą), tai pasirinkus konkretų skyrių ar poskyrį, sistema peržiūrės visas turimas bazes ir atrinks informaciją apie visus statybinius resursus ir paslaugas, patenkančias į šį poskyrį (konkrečiuose gamintojų ar tiekėjų kataloguose yra nuorodos į klasifikatorių, t.y. kiekvienas resursas turi ir klasifikacinį kodą). Tokiu būdu, vartotojas gaus informaciją ne tik kokios apskirtai siūlomos, pavyzdžiui, silikatinės plytos, bet ir kokios įmonės jas parduoda bei palyginti kainas. Dar daugiau – ne tik „plikas“ kainas, bet ir visą papildomą informaciją – transportavimą, garantijas ir pan.

 

SRiC bendro klasifikatoriaus pagrindas – Europos sąjungoje galiojantis Eurostat Classification of Products by Activity (CPA, žr. http://ec.europa.eu/eurostat/ramon/relations/index.cfm?TargetUrl=LST_REL&StrLanguageCode=LT). Šis klasifikatorius apima visose pramonės šakose gaminamą produkciją, medžiagas, iškasenas, o taip pat ir paslaugas, ir yra naudojamas Europos sąjungoje rengiant viešuosius konkursus (perkant medžiagas ar paslaugas, reikalaujama nurodyti CPA kodą), muitinių informacinėse sistemose ir kitur.

            Ateityje planuojama vartotojams pasiūlyti ir klasifikatorių, paremtą Rusijos federacijos ОКП (rus. Общероссийский Классификатор Продукции, žr. pvz. http://nalog.consultant.ru/doc45625.html), kuris nors ir nėra naudojamas Europos sąjungoje ar Lietuvoje, tačiau kiek geriau, aiškiau klasifikuoja statybos resursus.

 

  

Be abejo, kaip ir bet kurioje informacinėje sistemoje, galimà paieška pagal kodą (tiekėjo, gamintojo, klasifikacinį) bei pavadinimą. Pastaroji gali būti vykdoma pagal vieną ar daugiau raktinių žodžių, rikiuojant pagal atitikimo laipsnį. Atrinktų resursų rūšiavimas galimas pagal visus kriterijus – kodą, pavadinimą, kainą, tiekėją, regioną ir t.t., o taip pat kombinuotai.

            Kiekviena medžiaga gali būti apibūdinta neribotu kiekiu techninės informacijos ir netgi turėti iliustraciją, nuorodas į šaltinius internete.

 

  

            Vartotojo nurodyti resursai perkeliami į žiniaraštį, kurį vartotojas gali laisvai redaguoti, derinti, spausdinti, o taip pat ir išsaugoti Microsoft Excel, PDF, ir pan. formatais. Specialus įskiepis programoje SES2004 leidžia tiesiogiai perkelti resursus į sąmatas.

           

Alternatyvų paieška – jau aukštesnio lygmens priemonė, leisianti vartotojams dar efektyviau panaudoti visą turimų bazių potencialą. Suformavus statybos resursų ar paslaugų žiniaraštį galima nurodyti sistemai automatiškai sudaryti alternatyvų variantą, naudojant vienos ar kelių įmonių katalogus. Pavyzdžiui, turint žiniaraštį, kuriame panaudotos vieno tiekėjo medžiagos, galima sužinoti, kiek tokios pat medžiagos kainuos pas kitą tiekėją. Arba, kiekvienai žiniaraščio medžiagai rasti patį pigiausią variantą iš visų tiekėjų. Žinoma, būtina dar kartą atkreipti dėmesį į tai, kad sistema dirba su tokiomis kainomis, kokias pateikė tiekėjai, pavyzdžiui, mažmeninėmis. Kiekvienu konkrečiu atveju tiekėjas gali pasiūlyti kitokias kainas.

Viena problemų, ieškant alternatyvų - pavadinimo atitikimo. Nors alternatyvos ieškomos remiantis klasifikaciniu kodu, tačiau tolesnis atrinkimas reikalauja paieškos pagal pavadinimą, o skirtingi tiekėjai ar gamintojai savo prekes ar produkciją gali pavadinti skirtingai, net jei tai visiškai identiškos medžiagos. Žinoma, mes stengsimės pavadinimus standartizuoti bei skatinti tiekėjus iškart naudoti tvarkingus, tačiau ne visada tai įmanoma.

            Bet kuriuo atveju, vartotojas visada turi galimybę koreguoti rezultatus, rankiniu būdu išsirinkti reikiamą alternatyvą.

 

Užklausos

Kaip jau minėta, sistemoje pateikiamos statybos resursų kainos dėl įvairių priežasčių gali skirtis nuo tų, kurias kiekvienu konkrečiu atveju gali pasiūlyti tiekėjas. Todėl SRiC sistemoje numatyta užklausų sistema: formą, kurioje vartotojas, sudaręs resursų ar paslaugų poreikio žiniaraštį (sąrašą), gali būti nusiųsta tiesiogiai gamintojui ar tiekėjui, siekiant gauti konkretų kainų pasiūlymą, aiškesnę informaciją dėl pristatymo galimybių ar, galbūt, alternatyvių variantų (tiekėjas, gali pasiūlyti vieną medžiagą vietoj kitos). Vartotojui nereikia rūpintis, kam siųsti užklausą, su kokiu įmonės darbuotoju reikės bendrauti, kadangi sistemoje jau įvesti tikslūs adresai, kontaktiniai telefonai. Atitinkamai, užklausos gavėjas mato jam reikalingą informaciją: kas yra užklausos siuntėjas, apie kokias konkrečiai medžiagas kalbama, jų kiekius. Jei medžiagų ar paslaugų tiekėjui būtina pasitikslinti kažkokių detalių, jis taip pat ras ir užklausos siuntėjo kontaktus.

Jums reikia SRiC

Sistemos privalumai statytojams, projektuotojams, rangovams ir kitiems statybų proceso dalyviams akivaizdūs:

  • Vieningas informacijos šaltinis: vartotojui nebereikia internete ar kitur ieškoti kas gamina, platina jam reikalingus statybos resursus ar teikia paslaugas, nereikės sudarinėti potencialių įmonių sąrašo, nes visa informacija - šioje sistemoje (kiek tai leis tiekėjų galimybės);
  • Aktuali informacija: informacinė sistema nuolat pildoma, atnaujinama;
  • Paprasta konkrečių statybos resursų ar paslaugų paieška;
  • Daugiau pasirinkimo galimybių: galima iškart matyti kokius variantus gali pasiūlyti kitos įmonės, lyginti kainas, matyti visą papildomą informaciją;
  • Geresnės bendravimo tarp gamintojų ar tiekėjų galimybės, automatizuotos užklausos.

 

Jau virš šimto statybinių medžiagų bei paslaugų tiekėjų, gamintojų, platintojų, mechanizmų nuomos įmonių yra susidomėjusios SRiC, kadangi:

  • Informacija teikiama tikslinei rinkai: jos vartotojai - tie, kurie užsakinėja statybos resursus, paslaugas, arba turi įtakos užsakymų formavimui: sąmatininkai, projektų vadovai, užsakymų vadybininkai;
  • Išskirtinė marketingo priemonė: informacinėje sistemoje yra nurodyti gamintojai, jų produkcijos pavadinimai, galimos papildomos reklamos priemonės, įgalinančios didinti įmonės, produkcijos žinomumą tikslinėje statybos rinkoje;
  • Taupanti laiką, standartizuota, automatizuota užklausų sistema, kuri tikrai turi pagerinti bendravimą tarp gamintojų, tiekėjų ir vartotojų. Jos pagalba pasiekiamas efektyvesnis pirkimo, pardavimo, derybų, informacijos gavimo procesas.